Jdi na obsah Jdi na menu

NA KOLE Z PRÁCHNĚ NA LUŽ, AŽ DO JOHNSDORFU A ZPĚT

12. 2. 2008
Lokalita: Lužické hory
Kraj: Liberecký / část německem
Vzdálenost: 78 km
Kolo: Horské
Technické obtížnost: místy sjízdné jen pro technicky zdatnější, stmější výjezdy a sjezdy v terénu
S dítětem: ne (maximálně část Stará Lípa - Česká Lípa po izolované cyklostezce (můžou už uplný prckové) a část nad Novou Hutí až k Luži (můžou šikovný 4-5 letý - kousek budete tlačit).)
Zajímavá místa: Kočárovka, Hraniční rybník, pohraniční singl k Luži, rozhled na hranicích CZ\D u Horní světlé, Křížová cesta nad Cvikovem, singl údolí samoty
Doporučené restaurace: Mařenice křižovatka na Cvikov, Radvanec
Mapa: Shokart - Lužické hory
Zákres výletu do mapy: v přiložených souborech pod článkem na www
Další info na webu: www.luzicke-hory.cz

Popis výletu, nebo spíše itinerář: - Samo si to můžete dát podle mapy jinak dle libosti.
Začátek - Prácheň panská Skála
Pak Nový Bor, autobusové nádraží po asfaltu (zajížděl sem tam jen kuli klukům, jinak to jde krásně po hřebenu na Kočárovku už z Práchně.)
Polevsko po asfaltu.
Jedličná po asfaltu, za křižovatkou na Svor uhněte přes závoru do prava a jste na vrstevnicové Kočárové cestě (lesní cesta s rozbitým asfaltovým povrchem uzavřené pro vozidla) Na první odbočce uhněte do leva dolů a po 200m do prava... Vyjedete v Kytlici. Kytlice po asfaltu až na Novou Huť po asfaltu - po cestě je Hraniční rybník - zásobník pitné vody. Nová Huť směrem na Varnsdorf - na vrcholu asfaltového výjezdu po rušné silnici cca 1km uhněte doprava na MTZ (modrá turistická značka) Po krátkém výjezdu pojedete opět po krásné vrstevnicové cestě (asfaltka - uzavřená pro vozidla) Cca po 2 km po MTZ dojedete na turistickou křižovatku Pod Ptačincem a dáte se po Červené TZ směrem k Luži. Je to parádní vrstevnicový singltrack. Luž si držte pořád před sebou a napravo. Poté se držte německého značení na Jonsdorf - sjezd po upravené šotolinové cestě více méně stále po hranici. Na Hraničním přechodu pod Horní Světlou je hotel a tam terasa s parádním rozhledem. V Něměcku doporučuju asfalt na Kurort Jonsdorf a pak asfalt na Valy/Krompach - dá se to i terénem, ale musí se hledat - je tam pár slepých uliček. Hranice zpět přejedete v Krompachu. Po projetí Krompachu jeďte asfalt směr Mařenice a tam na křižovatce na Cvikov dejte jídlo :) Výborná česněčka a Hovězí na houbách... Z Mařenic po modré na Křížovou cestu až do Cvikova a tam stále po modré až do Radvance. Pojedete opět parádní singl údolím samoty. Lze to vzít opět parádním singlem nad údolím, ale těžko se tam trefuje. V Radvanci kolem kopaliště (velký rybník) do Sloupu a pod hradem SLOUP směrem na Pihel až ke křižovatce "U sedmi trpaslíků" Můžete se stavit i v přírodním divadle - je to kousek nad trpaslíkama směrem na Svojkov. Dál pokračovat cca 100 m směr Pihel a uhnout na první do leva mezi pole... Po táto cestě dojedete kolem Pivovarského rybníku až na asfaltku do Bukovan. Dál po asfaltu směr Písečná, Dobranov, Stará Lípa (lze po cyklostezce podél silnice) Česká Lípa na náměstí. Z náměstí po modré, směr Horní Libchava, Manušice a lze po ní jet dál až na Prácheň na Panskou skálu... bude tam do budoucna vybudovaná cyklostezka po drážním tělese, ale než tam bude, tak je to i na horské kolo docela drncačka po kamenech... Doporučuju sjet z modré a dát nudný asfalt Horní Libchava, Slunečná, kolem kostela furt hrubě do kopce. Na vrcholu (větší plácek na parkování) se dát do prava po žluté přes závoru lesní šotolinovou cestou až k Panské skále.